Kennis bundelen
Intelligent reageren en voorsorteren op ontwikkelingen die op ons afkomen. Daar gaat het om bij koploper bedrijven in het MKB die technologie, dienstverlening, industriële producten of logistieke oplossingen leveren aan nationale en internationale klanten. Intelligentie waarmee ze zich onderscheiden en hun positie kunnen consolideren of uitbreiden. Intelligentie die als ze die lokaal bundelen een krachtig instrument kan zijn wat ten voordele van allen kan werken.
denken, doen en delen is in het kort waar om gaat
De MKB-koplopers in de Krimpenerwaard (namen zie kader) vinden het tijd om te kijken wat ze daarin gezamenlijk kunnen doen. Het MKB dient onderling meer ervaringen en kennis te delen. Dit sluit aan bij hun innovatieve wijze van denken en opereren wat zij al jarenlang toepassen in hun eigen markten. Samen met de Ondernemerskring Krimpenerwaard starten zij een initiatief wat gaat heten ‘Denktank MKB Krimpenerwaard’. Denken, doen en delen is hun motto. En dan niet alleen gericht op onderwerpen die voor ondernemingen van belang zijn maar ook op maatschappelijke ontwikkelingen. Een Denktank met daarin de eindverantwoordelijke koppen van de ondernemingen bijeen. Per bijeenkomst wordt een of twee generieke onderwerpen aan de Denktank voorgelegd. De Denktank komt dan met aanbevelingen die individueel of collectief ingezet kunnen worden.
Denktank MKB Krimpenerwaard (DMK)
Denken. Doen. Delen.
De CEO’s van de volgende koploper bedrijven die participeren zijn: de Dekker Group, Zijderlaan, De Vries en Verburg, Stinis, DeRegt Cables, Boogaerdt Hout en F. Wellink Lekkerkerk.